Tema

Demokrati (13) Forsking (3) Lyrikk (6) Miljø (9) Musikk (4) På bygda (7) Ski (27) Snø (4) Tur/retur (29)

søndag 16. mars 2008

Birken II

Opp av soveposen 03.45 for kjapp dusj og frukost på Birkebeineren Hotell ved Håkonshallen og Stampesletta. Kort natt for skismørjaren (i smørjebua fram til 23, minst), ei lenger natt for løparen som hadde vit til å leggje seg før 21.30. Smørjaren litt uroleg fordi løparen ikkje vil ha havregraut, men 'vanleg frukost'. -Du må jo ha havregraut! Hugs at alle lager må fyllast no. -Høyr, eg må gjere dette til ein vanleg dag, eit vanleg renn, og eg et vel aldri havregraut før eit skirenn?! -Men dette er jo Birken, og då et alle havregraut! -Nei, men fint du eh, passar på meg... Kons på skia mine, du, der er du god!

Sognedelegasjonen sin buss, med privatsjåfør Arne Egil, avgarde 04.30. Framme ved startområdet på Rena to timar seinare. Tid for veging av sekk, påfyll av karbohydratar og vatn, siste toalettbesøk (for nokre bak bussen), på med startnummer (for dei som fann det i sekken, puh...) - og skismørjing. Swix isklister i botn, syltynt, deretter Ski'Go sin lillaklister, syltynt, og til slutt tynne innpakkingslag med tørrvoks. Vik-Asbjørn som rettleiar. Min variant; Swix VR50 og VR55. Annakvart lag, fire av kvart, varsamt innkorka. Mildt sagt spent, gitt. -Det viktigaste er å bestemme seg, gjere eit val og stå for det. Vik-Asbjørn nok ein gong.

Huskona stiller til start i sein pulje (15). Utan seederenn bak seg, og som Birkendebutant, vert jobben difor å forsere ein endelaus kø. Smørjaren følgjer uroleg med på alle passeringstider på sms, og 50.17 til Skramstadsætra lovar godt! Seinare 2t.19min. ved Kvarstad og 3t.26 min. ved Sjusjøen. Sluttida 4t.12 min. er meir enn godkjent. 62.plass av i alt 247 i K35 (kvinner f. 69-73). Merkekravet vert rekna ut ved å legge til 25% av snittida til dei fem beste i klassen. 3t.58 min. Definitivt mogleg om ho hadde starta ti puljer lenger framme. -I kveld sovnar eg pinadø FØR eg legg meg, kjem det med innleving.

Samling for sognegjengen i loftsstova på Birkebeineren Hotell før festmiddag. Magne med medbrakt spekjesild frå Måløy, Nils med godt heimebrygga 'kodnøl' - det same frå Lars Magnar i ein diger karaffel. Sistnemnde brygg nyleg premiert av lokal Leikanger-jury som best i bygda. Det kalde, mørke heimebrygget 'set' liksom stemninga for kvelden. Og ja, då saman med andre ting. Høglytte diskusjonar om smurning, løypeprofil, puljeinndelinga sine svake sider og feiring av Torunn si bronsemedalje. Knall! Og eg som trudde eg slett ikkje likte Jägermeister. Takk til Vik IL der og...

10.426 løparar tok seg over fjellet frå Rena til Lillehammer laurdag 15. mars. Ein meir strålande laurdag skal ein leite lenge etter. Berre det å vere skismørjar og støtteapparat på Rena, og seinare heiagjeng, sekundant og til slutt lapskausberar til Monica huskone og Nils i området rundt Birkebeineren Skistadion på Lillehammer var nærast utruleg. Å 'sense' ei slik stemning... Positive skientusiastar i hopetal, nokre har nettopp gjennomført sjølvaste Birken, andre, sånne som meg sjølv, er der for å hjelpe til, heie og ta imot sine. Neste år er eg i den fyrste kategorien, veit eg. Du òg, Jarle, sant?

Greitt å ta kvelden etter nærast eit døger med aktivitet, og ei ekte Birkendame sovnar neimen ikkje SÅ fort heller...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar